zondag 13 december 2015

Racewagenpyjamaatje.

Lieve kleine Billie groeit als een kool.  Vorig jaar was hij nog een ienieminie baby'tje, nu is hij al een serieuze klauterende peuter. Met zijn bijna 13kg, maatje 92 en schoenmaat 22 is hij wel bij de grootste (en dikste) pagadders volgens de curves van Kind en Gezin.  Een beetje extra kloekte maakt hen weerbaarder me dunkt.

Het werd tijd om nog eens een pyjamaatje te maken voor die kleinste spruit.  Voor de moment heeft hij enkel afdragertjes van Otto-Jan of pyjamaatjes die kunnen doorgaan als driekwartbroekjes en truitjes met euhm, te korte mouwtjes en een buikje die komt piepen.  Ik roefelde wat in mijn tricotbak en vond er een plezierig racewagenstofje en een effen groentje.  Als patroontje nam ik een basis raglan t-shirt (gratis patroontje vind je hier).  Voor het broekje tekende ik gewoon een bestaande pyjamabroek over, verlengde de pijpen wat en hing er boordjes aan.  Met de overlock zat dit setje in 1, 2, 3 in elkaar.  Koddig toch?






patroon T-shirt: free raglan
patroon broek: zelfgetekend
stof: eigen stoffenvoorraad

Oei, bijna vergeten, ik moet nog de winnaars bekend maken die de doeboekjes gewonnen hebben. Hup, alle namen in een potje, hussel hussel en hupsakee, hier zijn de drie winnaars;

Evi
Eva Maria
Saskia Vandenbroeck   

Sturen jullie een mailtje met jullie gegevens naar mij (misswobie@gmail.om)? Dan stuur ik het boekje zo snel mogelijk op! Voor alle andere, niet getreurd, je kan je exemplaartje gewoon kopen in de shop :)

14 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke stoffencombinatie! Super leuk en fleurig pyjamaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Qua kloekte leunt die aan bij mijn oudste zoon, iemand moet de bovenste op de curve zijn, he, allemaal gemiddeld is ook maar niks! Super pyjama!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke pyjama! En heb ik echt gewonnen? Ja, daar staat mijn naam! Joepie!! Ik stuur je zo een mailtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch een mooie zoon die we hebbben! Trots...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou het bijna zelf willen aandoen, zo zacht en schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zalig... zo'n pyjama die je heel de dag wil aanhouden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een knap ventje toch he!!
    Tuurlijk ook een heel schoon 'piezematje' :)

    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig mooi gemaakt!
    Ik moet je echt bewonderen om hoe zorgvuldig jij dit kan. Tricot onder de naaimachine vind ik altijd een ramp!

    BeantwoordenVerwijderen