woensdag 26 augustus 2015

Roze glittersweater.

Online stof bestellen is toch altijd spannend, vind ik. Stof met zoveel procent dit en zoveel procent dat... meestal stel ik me er iets bij voor maar als het toekomt is het niet altijd wat ik verwacht had.  Tjah, kan gebeuren!  Ik bestelde wat roze glittertricot die er net wat anders uitzag dan ik voor ogen had, wat lichter, wat dunner, gewoon wat anders.

Het plan was om een nieuwe glittersweater te maken, jammer genoeg bleek mijn zelfgetekend patroon verdwenen.  Aaaargh, net iets andere stof dan verwacht, een spoorloos patroon en de klok die verder tikt... Soms heb ik overdag wat tijd om te naaien, als Billie slaapt en Otto-Jan speelt (of wat televisie kijkt...), maar dutjes zijn altijd onvoorspelbaar zoals ook het humeur van de bijna kleuter.  Dus als je opeens tijd hebt moet je ze stante pede gebruiken want voor je het weet is er eentje wakker, wil er iemand aandacht of moet je beginnen aan het eten... dus hup hup hup, here we go!

Ik nam mijn roze glitterstof en mijn schaar, hup, zonder patroon knipte ik er een vleermuistruitje uit.  Het voor- en achterpand knipte ik met de stofvouw bovenaan.  Hierdoor moest ik enkel de zijnaden aan elkaar stikken.  Ik knipte nog een heupboordje, twee mouwboorden en een kraagje.  Hup, alles door de overlocker et voila, mijn nieuwe roze glittersweater is klaar!







roze glitterstof: De stoffenkraam

Maak je eigen glittersweater met dit patroontje!


18 opmerkingen:

  1. Nou dat is toch wel heel knap voor snel geknipt, snel gelockt. Ziet er echt superleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wou dat ik ook zo dingen uit mijn mouw kon schudden... Als je ooit het patroontje wil delen, ik ben zeker kandidaat!! Super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fan-tas-tisch mooi! (Ik stuurde je trouwens ook een mailtje hierover)
    Ik ben kei hard van!

    Liefs
    (Unique)Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Euhm, amai, dat is echt wel heel sjiek zoiets helemaal snel verzinnen. Kan je dat ook op verplaatsing? Maar Leuven was wat ver zeker, toeme toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jij blijft steeds verrassend uit de hoek komen: zalig!!
    puur genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Daar ga je vast veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél leuk! Ben zelf ook grote fan van de vleermuismouwen :-) Ziet er echt zo'n trui uit waarin je op een regenachtige dag lekker in de kraag kan wegduiken...zalig!

    https://xohanax.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Straffe madam!! Dat zo op 1, 2, 3 en zonder patroon uit je, euh , vleermuismouw, toveren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en dat zonder patroon! Ik zou het niet durven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt super leuk! En dat zonder patroon. Dan kan ik nog veel leren

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi hoor! zo zonder patroon, dat zou ik niet kunnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai dat is knap zeg zonder patroon eventjes hup snel een leuke glittersweater gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Opnieuw een leuk naaiprojectje. Toevallig niet aan het overwegen om het als gratis patroon te publiceren? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan een tutorial om zelf je eigen glittersweater te maken, uiteraard gratis :)

      Verwijderen
  14. Zalig, al die verschillende versies... En ze staan je ook zo mooi. Zelf ben ik ook een fan van vleermuismouwen, al koos ik wel voor een (betalend) patroon van Burda... Kan je mij misschien eens uitleggen, hoe je die brede kraag eraan zet? Gewoon zoals een V-hals, maar dan met een bredere rand?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey,
      Het kraagje is eigenlijk op dezelfde manier gemaakt als in de groene met gouden bolletjes versie (die van de tutorial). Maar daar is de kraag dunner dan hier :) Gewoon een veel bredere lap nemen en je krijgt het effect van de roze trui!
      succes :)

      Verwijderen