zaterdag 4 april 2015

Ahoy piraatje!

Wolf, de pluszoon, vertrok gisteren met de scouts op paasweekend met als thema piraten.  Na een duik in de verkleedkoffer vond ik alleen een piratenhoedje, betrekkelijk weinig dus. Dus zocht ik een beetje inspiratie op het internet voor een piratenoutfit.  Ik mixte allerlei ideetjes die ik zag samen tot dit simpel DIY projectje.  Het komt jammer genoeg niet volledig tot zijn recht op de foto want we hadden welgeteld 2 minuten om snel een foto te maken, maar u krijgt een idee, nietwaar?



Het T-shirtje was snel gemaakt, kostte zo goed als niets en Wolf ziet er direct iets meer als een echte scheepsmakker uit.  Dat is dus een ideale match om mee te geven op scoutsweekend. Zeker omdat de ervaring al leerde dat de meeste zaken niet of niet helemaal hun weg terug naar huis vinden.

Wil je ook een piratentshirtje maken? Volg dan onderstaande stapjes!

Stap 1: neem een wit T-shirtje, een prent van een doodskop, een alcoholstift, een stuk rode katoen en een stofschaar.


Stap 2: leg de tekening tussen je T-shirt en teken hem over met alcoholstift. (moest ik textielverf in huis gehad hebben ging ik het doodshoofd helemaal inkleuren)



Stap 3: Knip de onderkant van het T-shirtje en de mouwtjes in puntjes.


Stap 4: knip een lange strook van je rood katoen.


Stap 5: knobbel het lint rond het T-shirt et voila, je bent klaar om de zeven wereldzeeën te veroveren!


Trouwens, ik won overlaatst deze leuke eierwarmers op een give away bij haar!  Het was mijn allereerste keer dat ik een give away won en ik moet zeggen dat smaakt naar meer :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten